Reflexions desprès d’un primer intens any de P3 a Itaca

Pàgina inicial/Notícies/Reflexions desprès d’un primer intens any de P3 a Itaca

Reflexions desprès d’un primer intens any de P3 a Itaca

Just acabat el primer curs a l’escola Itaca, i després de la sorpresa de com de fugaç ha estat aquest intens P3, s’imposa la voluntat de compartir una experiència significativa; la constatació de com famílies noves a l’escola sentim pertànyer a una gran comunitat educativa a través dels nostres infants.

El curs va començar amb milers de preguntes i inquietuds vers com era el dia a dia dels nostres petits infants. Ai que complicat que semblava al principi! Però, poc a poc, sense saber com, les peces del trencaclosques itaquí començaren a encaixar: les mestres, la roba marcada, les betes, el pati i la seva jaqueta, els monitors i monitores de Valors, les excursions, la música, la psico, carnaval, les exposicions artístiques, els padrins, els ambients, les colònies, l’AMPA amb les seva constel·lació de comissions, reunions i activitats, … un univers de petits detalls que sense saber com, al final encaixa màgicament en un gran i meravellós collage.

De fet, mirant ara enrere, veiem que desprès d’un fred hivern, plegat d’innumerables festes d’aniversaris, maratons de memoritzar noms d’infants i adults, de moltes estones de jocs a la plaça davant de l’escola on hem mediat infinits conflictes de “heu d’aprendre a compartir”, va arribar la primavera. Una primavera cap als inicis d’abril quan ens arriba la proposta de les tutores de participar en l’activitat de Sant Jordi de l’escola. Famílies noves, incerteses, què voldran de l’escola? …I en aquest moment, engrescats per un delegat voluntariós amb il·lusió encomanadissa, comença un allau d’idees i d’energia de les famílies que van acabar materialitzant en una obra de titelles i va esdevenir la primera col·laboració d’aquests pares i mares novells en l’educació dels nostres infants des d´una perspectiva de grup; la comunitat educativa itaquina.

Entre tots i totes vam reescriure el guió, pintar decorats, organitzar el repartiment i interpretar una lliure adaptació de la llegenda de Sant Jordi superant estereotips de gènere i trencant tòpics bel·ligerants de la llegenda original. I així, tatxannnn … una trepidant Jordina aventurera, un pacífic Drac juganer i tota una Cort de simpàtics nobles i vilatans van fer gaudir d’alló més els nens i nenes de P-3 (i les seves mestres). I el més important, una activitat que va fer de guspira per desencadenar la creació de llaços entre famílies que han ajudat a millorar l’ambient educatiu al voltant dels nostres infants i predisposar als pares i mares a col·laborar i involucrar-se en futures propostes que ajudin a desenvolupar el projecte d’Itaca. Un projecte on les famílies hi juguem un paper fonamental com a factor vital pels nostres infants.

Bon estiu a tothom, i un salut per avançat a les noves famílies de P3 que en breu sereu partícips del projecte itaquí!

La llegenda de la Jordina i el Drac Juganer

28 de juny de 2018|Categories: Notícies|