Justificació

Al món actual els nens tenen accés a molta informació i són conscients de les desigualtats socials i culturals en el nostre entorn proper així com en altres països. D’aquí sorgeix la necessitat de canalitzar els sentiments que ens genera conèixer i viure aquesta realitat i neix la idea de crear una comissió per obrir un ventall de possibilitats en la gestió d’aquests sentiments i construir les eines necessàries per acceptar les diferències i ajudar a esmenar-les si fos necessari.

Objectiu general

Conscienciar als alumnes de la importància de la solidaritat en la vida en comunitat i dotar-los d’eines per gestionar els sentiments que generen les relacions personals i els diferents rols que juguem en la societat.

Objectius específics

  • Fomentar la solidaritat entre companys per poder extrapolar-ho a la resta de la societat.

  • Ensenyar la importància de la cooperació.

  • Potenciar el sentiment d’unitat i pertinença al grup basat en metes i interessos comuns.

  • Reconèixer les diferències per tendir a la igualtat compartint les habilitats.

  • Aprendre a compartir béns materials i immaterials (habilitats, coneixements, estratègies).

Temps destinat per col·laborar en aquesta comissió

  • Puntual en cas d’Esdeveniments ( Fira Segona mà).
  • Contacte per WhatsApp.

Possibles accions

  • Participació i difusió en campanyes solidàries com d’Ajuda als refugiats, recollida de taps d’ampolles (fundació Seur),… així com col.laborar amb la campanya de l’escola del Banc dels Aliments.

  • Mercat solidari de 2° mà. Els beneficis podrien anar destinats a alguna ONG (que podrien escollir els nens/s de 6è) i alguna part a algun fons destinat a millores per l’escola.

  • Coordinar xerrades amb l’Escola de pares on s’abordin temes per a conèixer ‘altres realitats’ que fomentin la conscienciació i reflexió amb les famílies.

  • Espectacle de Pallassos sense fronteres
  • Incloure una tipografia de lletra solidària al web de AMPA (per ex. de la pàgina web de Homelessfont.org).

  • Fomentar jocs de cooperació (a les festes de l’escola, llistat de jocs de taula cooperatius…)

  • Portar el menjar sobrant de les festes de l’escola a alguna associació que ho gestioni.

  • Escriure un conte entre diferents persones per Sant Jordi. Cada participant escriuria una part del conte, que el continuaria un altre, …Podria fer-se per a nens i adults.

  • Pintar l’escola

Nota: Vàries d’aquestes accions es coordinarien amb la pròpia escola i altres comissions (Comissió de festes, Escola de pares …).