L’AMPA

Home/L’AMPA

Qui som i quines funcions tenim?

L’AMPA de l’escola Itaca és l’Associació de Mares i Pares dels Alumnes de l’escola. És una entitat sense ànim de lucre i, com qualsevol associació, es regeix pels seus estatuts i la normativa de règim intern. Està legalment reconeguda i associada a la FAPAC (Federació d’Associacions de Mares i Pares d’Alumnes de Catalunya), que ens dóna assessorament i ens facilita l’assegurança de responsabilitat civil.

La nostra funció és donar suport al projecte d’escola i contribuir a la millora de la qualitat de l’ensenyament a Itaca.

L’escola Itaca amb el seu Projecte Educatiu està estretament vinculada i lligada a la seva associació de mares i pares. La col·laboració voluntària dels pares i mares i l’aportació econòmica de les famílies a través de l’AMPA és clau i permet tirar endavant el Projecte Educatiu de l’escola Itaca.

L’adscripció a l’AMPA de l’escola comporta el pagament d’una aportació econòmica mensual, de setembre a juny, de 13 euros per alumne amb la qual es cobreixen els costos de les activitats detallades a continuació:

  • Activitat de piscina (P4, P5, 1 i 2n) i de teatre (3r).

  • Revista d’Itaca (projecte d’escola en el qual hi participen directament els alumnes).

  • Pissarres digitals, ordinadors i tablets, tarima del teatre i altres inversions en infraestructures.

  • Treball sense llibres de text de P3 fins a 2n.

  • Socialització de llibres, tant de text (de 3er a 6è) com de lectura per a alguns cursos. La socialització és molt important tant des del punt de vista de conscienciació com d’estalvi per les famílies.

  • Festes populars celebrades a l’escola (amb esmorzars, berenars, premis pels concursos…).

  • Administrativa de l’AMPA. Porta a terme la liquidació i cobrament de sortides i colònies; i la gestió de cases de colònies, piscina i monitoratge. També atén a les famílies, coordina les activitats extraescolars, etc. Permet també que les quotes puguin ser mensuals i no anuals.

En consonància amb els valors de solidaritat, igualtat i cooperativisme defensats des d’Itaca, els pares i mares de l’escola formem part de l’AMPA i col·laborem a fer possible el Projecte de l’escola que hem triat pels nostres fills.

Com ens organitzem?

  • Tenim una Junta: president/a, vicepresident/a, secretari/a i tresorer/a, un membre de la qual participa en el Consell Escolar.

  • Pares i mares voluntaris formen diverses Comissions de treball, que són les responsables que les activitats i serveis de l’AMPA funcionin correctament.

  • Reunions de l’AMPA, on hi pot assistir i participar qualsevol pare o mare interessat, doncs tots els pares/mares tenen veu i vot:

    • A l’Assemblea Ordinària Anual es presenta la memoria d’activitats i s’aproven els comptes i el pressupost de l’AMPA. Se celebra cap el mes de novembre.
    • A les Reunions de Permanent de l’AMPA es coordinen les diferents tasques de l’associació. Actualment són el 1er dimarts de cada mes parell a les 20:00h, al menjador de l’escola.

Com podeu contactar amb l’AMPA?

A l’oficina de l’AMPA podeu trobar la Pilar Cabanes, l’administrativa a qui podeu fer tota mena de preguntes i demanar ajuda per tot allò relacionat amb aquesta associació. També podeu contactar fent servir el formulari de contacte o a través del e-mail: secretaria@afaitaca.cat.

La bústia de l’AMPA es troba al vestíbul de l’escola i s’hi pot dipositar qualsevol mena de suggeriment, queixa o document que ens vulgueu fer arribar.